Moje Południowe Podlasie

Moje Południowe Podlasie

piątek, 30 maja 2014

Wiatrak na Południowym Podlasiu

Kiedyś w każdej wiosce. Dziś jeśli jeszcze stoi to jest już bardzo zniszczony. Czasem znajduje się ktoś, kto znajduje dla niego nową funkcję, np. muzealną lub hotelową. Do napisania tego artykułu skłoniła mnie opowieść mojego dziadka, której bohaterem poza nim samym był właśnie wiatrak, do którego jako kilkunastoletni chłopak woził zboże. Jak opowiadał, sam podejmował się jego obsługi, ale z wiatrem, siłą napędową wielkich skrzydeł i kół zębatych czasem nie potrafił sobie poradzić. Skrzydła same wtedy szukały wiatru i cała "machina" wymykała się spod kontroli mojego Dziadka.
Wiatrak ze zdjęć poniżej spotkałem w miejscowości Zakalinki w gminie Konstantynów.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz